Skip to content

Sov du lilla videung!

12 december, 2013

Idag tog jag mig en sväng till Nyfors. Där var vattenståndet ovanligt högt. Till och med slussporten vid lilla forsen (t.v.) var öppen och vattnet dånade ner i kaskader. Stora forsen (mitten) forsade också friskt. Några strömstarar såg jag inte men en fotograf med stooor kamera sa att de brukar vara där. Jag såg dem ju redan för över en månad sedan så de hade väl gett sig iväg på tillfällig utflykt. Troligen till Gammelströmmen strax i närheten. Det blåste ruggigt så dit tog jag mig inte denna gång.

20131212nyfors

 

Väl hemma på min gata såg jag videung full med kissar. Jag höll ett förmaningstal till dem om att det faktiskt är Lucia i morgon och de borde sova. Det brydde de sig inte alls om. Typiskt ungar!

Solen brydde sig i allafall att göra sig klar för nattro. Himlen exploderade i färger och jag tog många bilder. Ni får nöja er med denna enda…

 

No comments yet

Kommentera

