Hoppa till innehåll

Gillar…

11 oktober, 2012

Nja, idag har jag svårt att gilla något över huvud taget eftersom jag drabbats av en riktig dunderförkylning. Men en av födelsedagspresenterna jag fick häromdagen gillar jag faktiskt skarpt:

Nu kan jag se vad det är för fjärilar jag fångat på bild under årens lopp. Så skoj det ska bli att ha med boken ut i naturen nästa fjärilssäsong och genast få ett hum om de små liven!

13 kommentarer leave one →
  1. 11 oktober, 2012 09:37

    Den förstår jag att du gillar! Jag har en om insekter och en om fjärilar. De är helt nödvändiga för att kunna identifiera de vackra flygarna. Men jag orkar inte bära med mig min, jag sitter med den hemma vid datorn.

    • 11 oktober, 2012 09:41

      Den här är liten och behändig, bara att stoppa i fickan. Kul är att den beskriver när man kan se fjärilarna och hur de ser ut som larver och allt möjligt sådant.

      • Jag permalink
        11 oktober, 2012 09:46

        Just det att man får veta när de brukar flyga är värdefull, har jag märkt. Då kan man spana efter dem och man anar när man ser en som förväntas flyga då att det är en sån. Det gör det hela lättare.

      • 11 oktober, 2012 09:54

        Precis! Var vissa gömmer sig på vintern är också kul! Fjärilsspaning vintertid trodde jag ju inte man kunde ägna sig åt!

  2. 11 oktober, 2012 09:55

    Ett stort GRATTIS till att du fått den boken! En sån skulle jag också behöva! Gärna några med skalbaggar och sländor också!

    • 11 oktober, 2012 10:07

      Tack! Nu kanske jag ÄNTLIGEN kan namnge åtminstone några av alla de fjärilar jag visar på bloggen! Jag kan tänka mig en liten fälthandbok om fåglar…

  3. 11 oktober, 2012 12:36

    Mysigt att kunna kika i och få reda på vilken fjäril det är man ser. Hoppas du kryar på dig snart!

    • 12 oktober, 2012 20:34

      Ja, det är rätt frustrerande att inte ha en aning… Tack!

  4. 11 oktober, 2012 14:33

    KRYA PÅ DIG!

  5. 11 oktober, 2012 18:02

    God bedring fra et annet forkjølelsesoffer.
    Godt å ha oppslagsverk. Flott bok,
    Ha en tilnærmet god kveld. 🙂

    http://www.starbear.no/mormor/2012/10/11/men-liker-jeg-det-jeg-finner/

    • 12 oktober, 2012 20:36

      Usch, du med! Jag blev jättedålig med frossa och andnöd. Men nu ska det väl vända…
      Jag är jätteglad för boken!

  6. 14 oktober, 2012 19:30

    Fjärilar är så vackra.
    Sköt om Dig nu så att förkylningen ger sig.

Lämna en kommentar