Skip to content

Tittar uppåt

5 augusti, 2016

I väntan på en båt i Gamla Stan lyfte jag blicken och såg detta som jag inte lagt märke till trots att jag bott inne på Kåkbrinken!

Skeppsbron imsy
/imsy

2 kommentarer leave one →
  1. 8 augusti, 2016 13:04

    Att du inte har sett det förut beror nog på att du bor eller bodde för nära…..det är ofta så. Som stockholmare är jag nog en av de få svenskar som inte har varit på Vasamuseet……
    —-
    För mycket länge sen bodde jag på Södermannagatan på Söder. En killkompis tittade ut genom fönstret och sa:”här har gamla 4an gått”. (En spårvagnslinje). Trots att jag hade bott flera år i lägenheten hade jag aldrig sett – eller tänkt på – att det fanns räls i gatan…….
    //Kao

  2. 2 september, 2016 21:12

    Det finns nog mycket man missar om man inte höjer blicken ibland

Kommentera

