Skip to content

20-kronorsamaryllis

20 mars, 2016

Amaryllislökar reades ut för ett tag sedan på torget i Farsta av det facila priset av 20 kronor. En röd och en vit inhandlades. Båda ger nu en helt fantastisk blomsterprakt och flera stänglar är på väg. Här är den vita.

2016 03 19_1147-vert

imsy

7 kommentarer leave one →
  1. 20 mars, 2016 09:49

    Underbara bilder på en av mina favoriter! Det blev inga amaryllisar hos mig till julen så jag får njuta av andras bilder.

  2. 20 mars, 2016 12:30

    Fick nån att blomma till jul. Min mamma brukade stjäla mina lökar när dom var utblommade och grävde ner dom i sin trädgård. Ofta fick hon dem att blomma om när hon tog in dom igen.

    • 20 mars, 2016 16:18

      Jag slänger inte heller några lökar. Ger dem till folk med trädgård. Vill jag njuta av deras nya blomsterprakt får jag pallra mig iväg och hälsa på folken. Vilket uppskattas – som väl är!

  3. 20 mars, 2016 20:32

    Tog fram lökarna fr förrådet för ngn vecka sedan. De flesta var ok så nu har de fått komma fram i ljuset. Får väl bo på norrsidan även i år tills de blommar i sommar. Lite bakvända i blomningen ☺ Fina bilder!! Glad Påsk!

  4. 24 mars, 2016 09:52

    Tjusiga bilder!

    /Skvitt

  5. 26 mars, 2016 15:22

    Oj vad vackert!

Kommentera

