Skip to content

Nya bloggtag

16 november, 2015

Trött på Facebook som jag är hoppas jag det blir mer aktivitet på min blogg här. Min fotoblogg har legat i träda i två år. Det kan ju räcka! Idag lade jag in ett nytt foto där – länk dit finns till höger *pekar*.

Gläder mig åt att min annorlunda färgade S:t paulia jag haft i många år överlevde min halvårslånga vistelse i år på bondgården. Så sällan den fick vatten borde den ha dött redan på vårkanten. Nu knoppas den och slår snart ut.

S:t paulia

imsy

5 kommentarer leave one →
  1. 16 november, 2015 11:50

    Sånt gör en glad. Vissa växter är överlevare. Fin bild!

    • 16 november, 2015 13:16

      Tack Jag! Jag trodde aldrig någonsin att den skulle klara sig!

  2. skriveriet2 permalink
    16 november, 2015 13:50

    Så roligt när sanrta paulian blommar! Santa paulia trivs inte där jag bor nu. I villan hade jag kraftiga och rikligt blommande sådana plantor..

    • 16 november, 2015 21:00

      Ja, det är skoj. Synd att de inte trivs hos dig, det är ju så vackra och lättskötta blommor!

  3. 16 november, 2015 21:51

    Jag är världens bästa på att få blommor att vissna tyvärr 😩

Kommentera

