Skip to content

Myskoxe

27 oktober, 2015

Tisdagstema: FYRFOTA. I början av hösten gjorde jag en synnerligen trevlig resa genom Härjedalen och vidare genom Norge. I Tännäs besökte vi Myskoxcentrum  där de fantastiska fyrfotingarna bjöd på både sig själva och underhållning medelst urtidsbrölande.

Myskoxar

imsy

9 kommentarer leave one →
  1. 27 oktober, 2015 09:20

    Flotte dyr, men eg ville ikkje kome for nær….

    • 27 oktober, 2015 20:44

      Vi fick stå ca 1 meter ovanför dem. Tur att det var staket emellan, hanen blev väldigt frustrerad ett tag.

  2. 27 oktober, 2015 09:32

    Imponerande bestar som verkligen inger respekt…

  3. 27 oktober, 2015 17:34

    Ja de är imponerande de här precis som bisonoxarna jag såg i somras. Hugaligen vilka bjässar. Där går man inte nära inte jag i alla fall.

    • 27 oktober, 2015 20:46

      Bisonoxar har jag också sett. Vilka maffiga djur det finns!

  4. 27 oktober, 2015 18:51

    Visst är det väl sorgligt att de är så få kvar, går samma öde som bisonoxarna till mötes. Underbara stolta urtidsdjur, jag hoppades få se dem en gång då vi passerade området där de är inplanterade, men sådan tur hade vi inte.

    • 27 oktober, 2015 20:48

      Det här hägnet ligger i området där de vilda myskoxarna också finns. Kanske du kan ta dig dit någon gång?!

  5. 27 oktober, 2015 21:10

    Tror inte jag skulle vilja möta den ute i naturen
    Men ett bra foto ialla fall
    ha det gott
    Meta

Kommentera

