Skip to content

Naturligt i Norge.

29 september, 2015

Tisdagstema idag: NATURLIGT. Jag var på resa i Norge förra veckan. Där strövade getter omkring helt naturligt mitt bland bensinmackarna  i det större samhället nära Trondheim.

Getter i Norge

imsy

5 kommentarer leave one →
  1. 29 september, 2015 11:40

    Och där kanske trafikdöden blir ett naturligt slut för en eller annan get …?

  2. 29 september, 2015 21:19

    Trevligt inslag men det gäller att se sig för då annars blir det inte roligt för getterna. Jag gillar getter för de är så familjära och kelna.

  3. 30 september, 2015 17:13

    Haha, dessa söta varelser fanns även då jag var i Norge för en himla massa år sedan. Helt naturligt, klappvänliga var de också!

  4. 4 oktober, 2015 12:55

    Det har alltid strövat omkring getter och får både här och där i Norge. Norrmännen har bevarat de gamla traditionerna, vilket jag tycker är finfint.

    Kao

  5. 4 oktober, 2015 17:09

    Som renar i nordligaste delen av Sverige… kanske. Men dom har förståss renar också i Norge. Men getter i Sverige är inte lika vanliga, eller?

Kommentera

