Skip to content

Jag gillar…

17 september, 2015

… att fånga flaxande fåglar på bild. Denna ormvråk kom förbi när jag tog mig en liten paus i bilåkandet vid Angarnsjöängarnas naturreservat i måndags.

Ormvråk

imsy

7 kommentarer leave one →
  1. 17 september, 2015 11:09

    Wow, så coolt att fånga det på bild 🙂 Tjusigt!

  2. 17 september, 2015 11:14

    Och det gör du så bra!

    • 17 september, 2015 11:37

      Tack Jag! Jag har ju fått en hel del träning under mitt halvår som bondpiga i den vilddjursrika trakten vid Skeboån!

  3. 17 september, 2015 12:34

    Å, vad avundsjuk jag blir! Jag ser ofta rovfåglar häromkring också, men oftast sitter de på en stolpe eller svävar högt uppe i det blå. Du var verkligen på rätt plats vid rätt tillfälle, och vilken fin bild det blev!

  4. 17 september, 2015 12:39

    Åh! Så snyggt med vingarna utspärrade och skärpan på rätt ställe! Bravo!

  5. 17 september, 2015 17:23

    Så vacker fjäderdräkt den har, teckningen är jättefin. Jag ser sällan rovfåglar, en tornfalk lyckades jag spana in i somras och en duvhök har vi här som norpar kycklingar, men den har jag aldrig lyckats fånga på bild

Kommentera

