Skip to content

Det är på tiden!

11 september, 2015

På min gata händer det mycket nu efter alla många många mååånga år av nästan obefintligt underhåll av utomhusmiljön. Vår nye förvaltare sätter verkligen sprätt på jobbargubbar av olika sorter och slag – deras glada flummande omkring verkar vara över. Här pågår storrengöring av 8:ans hus. Månntro vår sida av gatan ska få samma färg som de på andra sidan? De målades om på 80-talet… Jag inser att jag kanske tvättat mina fönster i onödan – mitt hus borde vara det som står i tur…

Hustvätt

Kanske vågar man sig på ett litet: Heja Akelius?!

imsy

4 kommentarer leave one →
  1. 11 september, 2015 10:35

    Det låter mer än bra att det äntligen är fart på underhållet!

    • 11 september, 2015 10:42

      Ja, man tror knappt att det är sant! Och så: först min sprillans nya spis i vintras istället för en gammal begagnad, sedan att vattenläckan i köket inte gick att nonchalera längre och nu ska jag få halltaket målat och väggarna iordninggjorda för egenhändig tapetsering. Men de underlydande är INTE glada för nyordningen, hu så snorkiga en del är! Riktigt roligt, faktiskt!

      • 11 september, 2015 10:44

        Grattis, äntligen! Sprillans ny spis, bara det, en sån lyx att glädjas åt!

  2. 14 september, 2015 13:26

    Grattis!

    /Skvitt

Kommentera

