Skip to content

Jag gillar…

10 september, 2015

… Stenstranden på Torö i Nynäshamn. Ibland är vågorna jättehöga när vinden kommer från syd. I förrgår var det nordliga vindar och endast ett litet kluckade hördes mot land.

Stenstranden Torö

Martallar kantar stranden, de nedfallna gamlingarna är trolska. Dem gillar jag också.

Stenstranden Torö
imsy

5 kommentarer leave one →
  1. 10 september, 2015 12:45

    Det där trädet satte verkligen fart på fantasin! Fina bilder.

    • 10 september, 2015 17:37

      På Ölands norra udde finns ett skogsparti i naturreservatet som heter Trollskogen beroende på att några sådana där krokiga tallar finns där. Passande namn! Man riktig ser trollen bland grenverket!

  2. 10 september, 2015 18:06

    Underbar bild, Torö känner jag till, mina halvsyskon hade sommarställe där, de bor i Nynäshamn. Trollskogen har jag också fått stifta bekantskap med, fantastiskt ställe

    • 10 september, 2015 19:47

      Tack Paula! Sverige är verkligen fantastiskt!

  3. 14 september, 2015 13:27

    Tänk så krokigt det kan bli.

    Kram!
    /Skvitt

Kommentera

