Skip to content

Jag gillar skördetid

13 augusti, 2015

Skörden pågår för fullt. Jag gillar doften av nyslagna åkrar och de rovfåglar som kommer för att födosöka. Här är det en brun kärrhökshona som landar.

Skördetid

5 kommentarer leave one →
  1. skriveriet2 permalink
    13 augusti, 2015 11:37

    Vacker bild på vackert mönster med kärrhöken i mitten. Doften av nyslagna åkrar och nyklippt gräs tja – jag föredrar att hålla andan. Får huvudvärk av doften – precis som med bl a liljekonvaljer och syrén.

  2. 13 augusti, 2015 14:22

    Visst har hon något i klorna? Häftig bild i alla fall!

  3. 13 augusti, 2015 14:43

    Vacker bild du bjuder på och fantastiskt att du lyckats fånga kärrhöken på bild! in action!

  4. 13 augusti, 2015 18:21

    Vilken ljuvlig grönska och visst är doften av nyslagna åkrar ljuvlig. Trots att det var väldigt länge sen jag kände den minns jag den mycket väl och kan nästan återskapa den i fantastin😉 Tänk att du fick med kärrhöken !!

  5. 13 augusti, 2015 19:53

    Fina färger i skördetid och häftigt att med höken som håller på och landar. Vacker bild !

Kommentera

