Skip to content

Några av gårdagens flygfän

10 april, 2015

Naturen fylls av allehanda flygfän. Gårdagen började bra med koltrastar i mängd. De har varit här några dagar men först nu fick jag en bra bild.

Koltrast imsy

Vid Häverö satt ormvråken i en grantopp. Den ville inte alls posera snällt utan flaxade sin kos.

Ormvråk imsy

Vid 60:e breddgraden fanns den vackra påfågelögat.

Påfågelöga imsy

På gården trivdes citronfjärilar bland de gammeldags nunneörterna.

Nässelfjäril imsy

imsy

4 kommentarer leave one →
  1. 10 april, 2015 11:37

    Att du har hittat två sorters fjärilar redan. Jag har inte lyckats få syn på en enda. Jättefina bilder på koltrasten och ormvråken. Det blev väl bara en mer spännande bild med vråken i flykten! Fint fångade flygfän!

    • 10 april, 2015 13:17

      Nässelfjärilen kom redan för över en vecka sedan. Dessa kom igår plus en till som jag inte hann få kort på. Vet inte vad det var för sort. Jag gillar ju flaxande fåglar så vråken är jag jättenöjd med! Tack Jag!!!

  2. 10 april, 2015 14:35

    Oj vilken ormvråksbild.

Kommentera

