Skip to content

Fredagstema

10 april, 2015

Fredagstema är alltid MÄNNISKOSKAPAT. För väldigt många år sedan köpte jag denna skinnjacka hos SkinnGubben i Köping. Det var rea, årets varmaste dag med temperatur uppåt 35 grader. Mina grannar tittade konstigt på mig där jag kom med pälskantad vinterrock över armen när alla andra gick klädda så minimalt anständigheten krävde! Kul minne! Jackan har under alla år varit min absoluta vinterfavorit. Sliten, förstås, men fullt användbar! Idag gav dragkedjan till luvan upp helt och hållet efter att hela våren med nöd och näppe hållit sig på plats i vardera änden . Plasten har torkat och bara smulor fanns kvar. Bra människoskapat plagg som kanske får hänga med ett tag till… Eller kanske inte…

skinnjacka

imsy

6 kommentarer leave one →
  1. 10 april, 2015 09:52

    Det kanske går att hitta någon som kan sy dit en ny dragkedja.

    • 10 april, 2015 10:07

      Nej, nu får den vara som den är. Stutarna älskar att slicka på den med sina sträva tungor så den kommer snart att se så illa ut att jag inte ens kan visa mig i mörker med den.

  2. 10 april, 2015 09:53

    Vad tråkigt att den gick sönder, men det låter som om du har haft glädje av den många många gånger!

    • 10 april, 2015 10:08

      Ja, lite tråkigt känns det men nu har den verkligen gjort sitt!

  3. 10 april, 2015 11:41

    Läser dina svar. Det är härligt med plagg som hänger med och tjänar en men till slut får man se sig om efter något nytt.

  4. 10 april, 2015 15:10

    Kanske är det dags för en gammal trotjänare att få få i pension 😉 Gott att du fick nytta av den i så många år!

Kommentera

