Skip to content

Påskdagen

5 april, 2015
tags: ,

Påskdagen ägnade vi åt att leta efter borttappade verktyg i skogen. På åkern hade vildsvinen varit och bökat igen. I skogen fick jag foten i ett djupt hål och hann som tur var få upp den innan benet skulle ha gått av. Pladask på rygg passade jag naturligtvis på att fotografera den annorlunda utsikten innan jag fick hjälp upp. Något djur hade mumsat på en svan vars fjädrar låg kvar i början av gamla Skebovägen. Längre fram hade någon satt upp ett upphittat rådjurskranium i ett träd till allmän beskådan. I kohagen fanns spännande förmultnade stubbar där jag kan ägna mig åt macrofotografering av allehanda småkryp framöver!

Gamla Skebovägen imsy

Sådana promenader sätter fart på hungern! Vedspisen fick stå till tjänst med både värme och lagande av pyttipanna, till kvällskaffet värmdes bullar i vedspisugnen p.g.a. avsaknad av moderniteter som mikrovågsugn.

Vedspispytt imsy
På kvällskvisten skingrar vi rå inomhusluft genom eld i braskaminen. Mycket mer har jag att visa och berätta – mera händelserik boplats har jag aldrig förr befunnit mig på! – men det får bli en annan gång.
imsy

No comments yet

Kommentera

