Skip to content

imsys naturrum

9 mars, 2015

På 60-e breddgraden har jag ett naturrum. Där händer mycket spännande dygnet runt. Havsörnar kommer flera gånger om dagen i jakt över Skeboån.

havsörn

havsörn

Idag såg jag mitt livs första varfågel spana nere vid ån.

varfågel

Bänken som tillverkades igår uppskattades av katten. Men den förstod inte vitsen med sittplatsen utan spejade åt alldeles fel håll.

imsys naturrum

Där kom en annan beundrare av möbeln. Jag får nog se till att bota min getingfobi å det snaraste!

flygfä

I skyn kom vårfåglar. Sådant gillas! Tofsvipan flög förbi igår, vårens första, men den hann jag inte plåta.

gäss

svanar

Talgoxen började inreda sitt nya hem.

talgoxe

Kohagen väntar på att stutarna ska komma åt detta hållet.

kohagen

Jag är ingen frukostätare, men andra är det tydligen.

spindel

No comments yet

Kommentera

