Skip to content

Grön bild när du försöker se videoklipp? Testa detta

25 februari, 2015

När jag försökte se videoklipp från bl.a. YouTube syntes inte filmen, det blev grönt istället.

grön bild

Ringde supporten. Uppdatera grafikdrivarrutinerna svarade det. Jag gjorde så. Ingen skillnad.

Ringde supporten igen – fick prata med en annan kille denna gång. Han sa att jag skulle uppdatera grafikdrivarrutinerna direkt från företagets hemsida istället för bara i enhetshanteraren.

Jag gick till företagets hemsida (i mitt fall HP) och hittade drivrutinerna. Det verkar som om det räcker så.

Fortsätter det strula ska jag:

1) Uppdatera BIOS

2) Uppdatera kretsuppsättning

3) Uppdatera grafik igen.

Då ska det fungera!

Man behöver sitt produktnummer vid uppdateringen: Högerklicka på Windows startsymbol längst ner till vänster på skrivbordets startfält (flaggan). Eller: Tryck fn och esc samtidigt.

Lycka till!

No comments yet

Kommentera

