Skip to content

Vinter på Gålö

3 februari, 2015

Jag tog mig en liten sväng till Gålö idag. Vägarna var plogade men inte sandade, temperaturen låg på nollan, det var halt värre! Skoj att halköva lite, trafiken var minimal så det gjorde inget att det slängde vilt i kurvorna.

Gålö

Vid Morarna spatserade jag omkring med kameran en stund. Öppet vatten, is och isblask om vartannat!

GålöGålö

Ett rådjur försökte skrämma bort mig med sin vita ända. När det inte lyckades gick det därifrån själv istället.

Rådjur

Jag fortsatte min färd hela varvet Gålö runt. Hamnade inte i diket en enda gång fast det var nära ibland…

Tisdagstema

imsy

4 kommentarer leave one →
  1. paulamerio permalink
    3 februari, 2015 21:40

    Var tvungen att googla, fast jag bott i Stockholm i tjugo år så kände jag inte till Gålö…där nere är det väl varannandagsvinter. Varannan dag är det bara blask och grått och skitigt, men nu har lyckats fånga vintern och snön fint

  2. 4 februari, 2015 10:22

    Vackra bilder från din hala utflykt, Imsy. Särskilt bron gillar jag mycket.

  3. 4 februari, 2015 22:13

    Lite av det vita har ni visst fått också.
    Har du behov av mer kan jag skicka….

  4. 4 februari, 2015 23:12

    Vinter är vackert och rådjuren söta!

Kommentera

