Skip to content

Stora vågor på Torö

29 januari, 2015

Idag fick jag åka med en god vän till Torö. Hårda sydliga vindar och uppklarnande väder meddelade radion. Det passar ju mig bra! I Ösmotrakten började det regna. Strax övergick det till snöfall. Jag föreslog att vi skulle vända hemåt igen, sådant väder vid havet verkade inget vidare kul. Men min vän tyckte att ska vi till Torö så ska vi till Torö! Några hjortar betade långt där borta.

Hjortar

Väl ute på Torö upphörde snöfallet och när vi skymtade havet mellan tallarna sågs solen börja titta fram i horisonten.

Torö, Stenstranden

Vågorna gick väldigt höga i de många sekundmeter hårda vindarna.

Stenstranden Torö

På den steniga stranden satt en fotograf med stort objektiv och fotograferade det som försiggick i vågorna.

Surfare Stenstranden Torö

Ett tiotal tappra surfare försökte med varierande resultat stå på benen åtminstone en stund. Titt som tätt såg det riktigt farligt ut!

Surfare Torö Sandstranden

På väg hem vinkade en suddig svan till mig!

svan

imsy

One Comment leave one →
  1. 30 januari, 2015 14:14

    Läckra foton! Det märks att ditt nya objektiv blivit en riktig vitamininjektion för din kamera! 🙂

Kommentera

