Skip to content

Hallå där, Akelius!!!

27 januari, 2015

Jag har en undring: På bostadsmötet för någon tid sedan talade lokala Hyresgästföreningen om att övre parkeringen på Granbacken blivit ostabil p.g.a. ålderskrämpor. Tyresö Kommun anser att de inte kan frakta bort den utbrända bil som länge stått och fortfarande står kvar till vänster på denna bild eftersom rasrisken är för stor. Vi fick veta att ingen plogning ska ske på denna parkering utom en slinga längst bort vid infarten. Kolla in de stora snömängder som plogats ihop på det mest utsatta läget!!! Den snöhögen har krympt avsevärt under de senaste dagarnas mildväder…

Inga bilar får stå i området nära spiraltrappan p.g.a. rasrisken. Där står titt som tätt den vita lastbil som syns till vänster bakom skrotbilen. Två gånger nu i januari har den haft en personbil på flaket. Det verkar väl lite väl tungt om inte ens kommunen vågar ta dit en bil och dra bort skrotbilen som utgör en fara för oförståndiga lekande barn?!

Parkeringsvakter är nästan lika sällsynta som riktiga Tomten! I och på garaget ser jag dem aldrig. Inte ens när jag ringt parkeringsbolaget och klagat om att bilar ofta stått i flera år på motorcykelparkeringen bredvid min bil.

Min undring är: Gick HGF ut med fel information ang. övre parkeringens farlighet och hur den skulle skötas/misskötas eller är rasrisken faktiska relativt överhängande?

Jag vill inte ha ett helt garageplan dråsande i huvudet när jag besöker garaget (min bil står under lastbilen). Ännu mindre vill jag se andra människor råka ut för det när jag tittar ut genom mina fönster!

Granbacken

Fortsättning följer antagligen…

 

4 kommentarer leave one →
  1. 27 januari, 2015 09:57

    Har kommunen givit ett utlåtande finns det tillgängligt för allmänheten om man går dit och frågar.

    • 27 januari, 2015 10:01

      Ja, så är det ju! Men jag vill uppmärksamma Akelius på vad som händer och sker på parkeringen. Är det nu så farligt att överbelasta den borde de farliga delarna spärras av ordentligt med suggor eller annat stadigt. Om inte annat parkeringsböter och rapportering av de som står där olagligt (som HGF sa på mötet).

      • 28 januari, 2015 09:53

        Skrotbilen är tydligen kommunens ansvar. Garaget är Akelius eget.

  2. 28 januari, 2015 13:49

    Då har kommunen jobb att göra! 🙂

Kommentera

