Skip to content

Votivskepp

20 januari, 2015

Tisdagstema: FLERA. Fågelbilder har jag gott om, men omväxling behövs. Därför bjuder jag på bilden från i lördags på votivskeppet i Norrtälje kyrka där jag bevistade en promenadkonsert. Skeppet är från 1700-talet, dethar flera segel, kanoner, taljor och annat spännande att titta på ifall predikan blir långrandig.

votivskepp Norrtälje kyrka

Tisdagstema

imsy

9 kommentarer leave one →
  1. 20 januari, 2015 20:29

    Ett vackert skepp och en massa kanoner 🙂

    • 21 januari, 2015 09:50

      Jag tycker om de där votivskeppen som finns i så många skärgårdskyrkor. Fina hantverk och får fantasin att skena iväg till den tid då sådana skepp användes på haven.

  2. 20 januari, 2015 21:23

    Jättefint!

  3. 21 januari, 2015 14:20

    Tjusigt, med flera detaljer!

  4. 21 januari, 2015 20:21

    Så vackert, vilket hantverk!

    • 21 januari, 2015 20:32

      Säkert en noga gjord miniatyr efter något betydelsefullt skepp. Jag har inte lyckats reda ut vilket.

  5. 21 januari, 2015 22:08

    Så det var inte i brist på fåglar som du visar en flygande holländare? 😉

    Kram!
    /Skvitt

Kommentera

