Skip to content

Full fart igen

5 januari, 2015

Jag hoppas det var flunsan som däckade mig hela jul och nyår förutom någon enstaka bättre dag. Då bör jag klara mig resten av vintern! Efter att ha sovit bort de sista resterna av sjukdomen nästan två dygn på raken studsade jag ut i naturen igen.

Torö

Kringelkrokiga vägar bar mig ut till havet, naturligtvis! Gårdagens väder var underbart vackert! Vid Torös västra och norra del var det kraftiga vindar som rörde upp havet.

Torö

På södra delen av ön var det nästan vindstilla. Folk satt och njöt av sol och utsikt utan att frysa. Vattenståndet var lågt men naturens krafter har gått hårt åt den gamla bryggan.

Stenstranden Torö

En sväng längs den vackra Strandvägen i Nynäshamn avslutade äntligen-frisk-rundan.

Nynäshamn

På vägen hem jagade jag den stora fullmånen för att få en bra bild av den. Det lyckades inget vidare. Men nu vet jag vart jag ska bege mig för att slutföra mitt projekt!

Fullmåne

imsy

4 kommentarer leave one →
  1. 5 januari, 2015 09:27

    Vilka härliga bilder och så skönt att du är på bättringsvägen.

  2. 5 januari, 2015 09:53

    God Morgon !
    Skönt att höra att du mår bättre igen.🙂

    God fortsättning på 2015.

  3. 5 januari, 2015 12:13

    Jag kan riktigt se dig studsa fram i naturen. Så skönt efter en lång sjukdom att känna livet i sig igen, eller hur?! Härligt, Imsy!

  4. 6 januari, 2015 10:54

    Vad härligt att vara pigg igen! Har också varit hängig samma period. Fullmånen såg jag också, den hängde över vägen, stor och fin – varför tog jag inte kort på den?!

    Ha en fin dag och krya på dig ännu mer om det behövs!🙂

Kommentera

