Skip to content

Hallå där, Akelius!!!

18 november, 2014

Idag är det ett år och 37 dagar sedan jag anmälde att min ugn inte fungerar som den ska. Jag fick löfte om en fungerande spis. Trots ideliga påminnelser händer noll och ingenting!

Felanmälan ugn-20131011

Den som väntar på något gott väntar aldrig för länge, eller???

————————————-

Efter ny kontakt med felanmälan kommer jag med ett hett tips till Akelius: Sparka ett antal anställda omgående!

————————————-

Uppdaterat 20 november 2014

När jag ringde Akelius felanmälan i förrgår och påminde om att jag skulle fått en spis med ugn som det går att baka småkakor i utbrast mänskan i andra änden av luren: VA, ska du ha EN NY SPIS???! DET KOSTAR PENGAR!!!

Jag kom ju snopet av mig. Men tycker ju att Akelius sparat in tillräckligt för att ge mig en användbar spis istället för min över 30 år gamla. Mänskan på felanmälan fattar tydligen inte alls att min hyra som ständigt höjs kostar avsevärt mycket mer pengar än de billiga (och enl. uppgift dåligt byggda) spisar de ersätter våra gamla med. Det som åtgärdats i min lägenhet sedan jag flyttade in för lite över tjugo år sedan ryms lätt på ena handens fingrar.

————————————

Uppdaterar 20 november em.

15.00 träffade jag en av dem som ombesörjer spisarna här. Han lägger fegt hela ansvaret på sin yngre kollega. Jag sa åt honom att se till att kollegan och han fixar det de lovade för över ett år sedan senast i morgon annars tar det hus i helvete. Gnäll och pip, gnäll och pip – undanflykter för att rädda sitt eget skinn. Om någon undrar vem jag träffade så var det samma latmask som det tog tre år för att fixa mina dragiga dörrar.

————————————

Uppdatering 21 november

Idag fick jag meddelande om att en ny spis är beställd och kommer till mig när den anländer Granbacken. Ja, ja…. Får vänta ett tag till med att baka pepparkakor.

 

imsy

 

6 kommentarer leave one →
  1. 18 november, 2014 10:14

    Jag har överlistat min ugn som heller inte vill baka jämt längre ..den fungerar ganska bra på 150 grader 🙂 men det tog ett bra tag och många brända kakor innan jag fattade.
    En ny spis står högst på önskelistan ..plus lite till…
    Jag hoppas att din blir utbytt snarast så att du kan baka småkakor igen.

    • 18 november, 2014 11:11

      Det tog tre år för att slippa få in solens strålar och kalla vintervindar in genom mina skeva ytterdörrar, så jag har inga större förhoppningar om snar åtgärd.

  2. 20 november, 2014 14:20

    Men hyra vill dom ha!

    Kram!
    /Skvitt

    • 20 november, 2014 15:17

      Ja, utan dröjsmål annars åker man ut!

      • 20 november, 2014 15:58

        Såna e dom! Och kan de inte fixa det de hyr ut så skulle de åka in! Utan dröjsmål! 😉

        Kram!
        /Skvitt

      • 20 november, 2014 16:21

        Hahaha, ja, om det vore så, ändå!!!

        Kram!

Kommentera

