Skip to content

Fototriss: Ljus & mörker

2 november, 2014

Fototriss tema LJUS & MÖRKER. Jag kombinerar ljus och mörker i bilder från en sen biltur i Norrtälje. Huset i första rondellen (placerad på förbifart Nya vägen i Norrtälje) är en kopia av Albert Engströms ateljé som ligger på klippan vid Grisslehamns hamninlopp, vitmålad utåt havet som fyrmärke och hemtrevligt rödmålad inåt land. På sista bilden  är den fina fyr som lyser upp korsningen mot Vätö vid Knutby torg, stadens norra handelsplats.

Norrtälje

fototrissbanner_love_green

imsy

5 kommentarer leave one →
  1. 2 november, 2014 21:57

    Fin ljus och mörker triss Imsy
    Jag ska ta mig an min triss nu ..i mörkret sitter jag vid min skärm och skriver i detta nu …

    • 3 november, 2014 06:39

      Tack Tant Otto! Ska kolla in ditt ljus och mörker!

  2. 3 november, 2014 10:01

    Trevliga rondeller! Snygg triss! 🙂

  3. 3 november, 2014 17:20

    En Roadtriss, snyggt!

  4. 3 november, 2014 20:03

    Fint! Stugan i rondellen är verkligen ett blickfång, och härligt med en fyr mitt i vägen… 😀

    http://kasperian2.blogspot.se/

Kommentera

