Skip to content

Flax

17 oktober, 2014

Nötskrikorna är i full färd med att samla in ekollon till sitt vinterförråd. Jag råkade ha RAW-inställningen på i kameran så autofokusen blev synnerlig långsam och hann inte med. Och det där med att redigera RAW-format har jag ingen större kläm på än. Men jag är nöjd med mitt foto ändå.

Nötskrikaimsy

 

 

5 kommentarer leave one →
  1. 17 oktober, 2014 10:28

    Det förstår jag, Imsy. Som en målning är den.

  2. 17 oktober, 2014 12:17

    Jag tycker att du fått till en bra bild! Det är ju lite action i den!

  3. 17 oktober, 2014 19:10

    verkligen flax med bilden skulle jag säga. Snyggt.

  4. 18 oktober, 2014 10:05

    Du kan konvertera raw-formatet till jpeg. Jag vet inte vilket bildbehandlingsprogram du har, men prova Irfanview som är gratis.

    Kram!
    /Skvitt

    • 18 oktober, 2014 10:07

      Glömde säga, men i Irfanview ska du bara spara bilden och då dyker en ruta upp som visar i vilka format du vill spara det. Och när du hämtar programmet ska du givetvis välja alla format som finns.

      /Skvitt

Kommentera

