Skip to content

På min balkong 26/9

26 september, 2014

Dags för Fredagstema igen: Tema människoskapelser som varje fredag. På min balkong har jag en gammal plasturna. Förr stod vackra sommarblommor däri, nu har den blivit samlingsplats för några av de stenar jag fastnar för ute i naturen. På vintern tjänstgör urnan som fågelbord. Den vågade betongklumpen fann jag när gymnasiet stod under byggnation här. Armeringsjärnen håller den stadigt på plats. Dagsljus och solens ändring av läge gör att räfflorna ger ständigt varierande skuggmönster. Fjärilsfamiljen lyser upp kvällsmörkret med hjälp av solceller. De stora viftar behagfullt med vingarna, de små håller sig förskrämt still. En liten tankeinspirerande hörna som jag ser från min datorplats.

2014 09 24_0084web

imsy

2 kommentarer leave one →
  1. 26 september, 2014 11:10

    Så fint! Jag gillar också stenar, brukar ta med mig hem från olika platser som minne.=)

  2. 26 september, 2014 20:23

    Så läckert! När mina barn var mindre hade vi en hink där de stenar och pinnar de tog med hem från utflykter fick bo, men nu är den tiden över. Jag blir lite nostalgisk när jag ser så fint du gjort det med hjälp av hemburna stenar!

Kommentera

