Skip to content

Idag 25/9 gillar jag…

25 september, 2014

… kameraobjektivet jag köpte igår. Ett allroundobjektiv 18 x 200 som förhoppningsvis ska göra att jag slipper släpa med mig flera olika objektiv och byta sådana i ur och skur. Det var ju inte kameraprylar jag skulle komma hem med utan höstskodon. Men nog tycker jag detta köp var bra mycket trevligare!

objektiv

imsy

8 kommentarer leave one →
  1. 25 september, 2014 10:27

    Så flott! Ingenting er som å kjøpe noe man har ønsket seg lenge🙂

  2. 25 september, 2014 11:28

    Åh så härligt med nytt objektiv! Jag längtar efter både ett teleobjektiv och ett vidvinkel men måste spara ett tag för att ha råd.=)

    • 25 september, 2014 11:59

      Jag har kommit så pass långt att jag inser att mitt kamerahus begränsar mitt fotograferande ganska mycket oavsett objektiv. Men ett nytt sådant får jag väl titta i månen efter, det är ju superkvalitet jag vill ha! Mycket vill ha mer!

  3. 25 september, 2014 15:13

    Ett sånt funderar jag oxå på, för de gånger jag tar kameran med på resor! Men först måste jag få tag på en bra kameraryggsäck, som både rymmer kameran och lite packning till mig (som plånbok, regnjacka och solglasögon), och gärna stativet med…

    • 25 september, 2014 16:04

      Jag slog till nu för de har extrapris på det där objektivet på Elgiganten denna vecka. Stativ använder jag bara hemma så min kameraväska är minimal.

  4. 28 september, 2014 17:52

    Det är nog ett bra köp det där! Kamerahus av bättre kvalitet gräver trots allt rätt djupt i plånboken och vill man av något skäl åt de allra bästa husen och sen försöker bygga på med lämpliga objektiv, stativ och ryggsäck av samma klass, då får man vara beredd att lägga ut ruskigt stora belopp.

    • 29 september, 2014 20:37

      Jag har provat objektivet under helgen på rally, fotboll, örnar och natur. Det verkar vara bra som allroundobjektiv. Nöjer mig med det tills jag vinner på tipset. Eftersom jag inte tippar är det ju enkelt att räkna ut när det blir!

Kommentera

