Skip to content

Fototriss: Vägar

21 september, 2014

Temat hos Fototriss är idag VÄGAR. Jag väljer att visa de vattenvägar jag nyligen besökt. Först tog jag en sväng till Färjeläget i Östanå där man kan ta sig över till Ljusterö. Jag stannade på landbacken och fotograferade smått och stort som färdades över vattnet i dimman. Ljudet av mistlurar dånade i den vita tjockan.

Färjeläget Östanå

Nästa anhalt var Vaxholm. Därifrån tog jag bilfärjan förbi Vaxholms fästning till Rindö.

Vaxholm 20140918web

Färja igen över Oxdjupet till Värmdö. Inga stora fartyg passerade just då på denna för Stockholm så viktiga vattenled. Dimman började skingras.

Oxdjupet

Vilka vägar andra visar finner du hos Fototriss

 

15 kommentarer leave one →
  1. 21 september, 2014 16:27

    Gillar din triss. Dimman gör det extra fint 🙂

  2. 21 september, 2014 17:15

    Härlig triss men ack så avskräckande att ge sig ut med båt i dimman.

  3. 21 september, 2014 18:27

    Fint med dimman 🙂

  4. 21 september, 2014 20:16

    Vacker triss, men visst känns det som om det var säkrare att sanna på landbacken. 🙂

  5. 21 september, 2014 23:08

    Så läckert med vattenvägar i dimma, verkligen vackert trissat!

  6. 21 september, 2014 23:38

    Härliga bilder på vattenvägarna!
    Dimman gör dem extra spännande.

  7. 22 september, 2014 00:16

    Undrar en sak – jag har kommenterat, men tror att wordpress mobbar mig. Jag finns antagligen bland dina skräpmail, hoppas du kan hitta mig.
    Jag fototrissar som Berit E i Kasperian (du kan kolla på länken) men provar nu att logga in via Google+, som min hund Kasper. 😀
    Hoppas du kan ”befria” mig ur wordpressgreppet. Det blir enklare att kommentera då.
    Berit E i Kasperian för tillfället alias Kasper Jappe

    • 22 september, 2014 08:23

      Ja, WordPress tycks mobba dig! Din första kommentar hamnade bland skräpposten. Den här gick det bättre med, men den var tvungen att godkännas av mig först. Nu vet jag inte hur det fungerar – hoppas båda dina ”alias” godkänns automatiskt framöver!

  8. 22 september, 2014 10:00

    Vackra vattenvägar i dimman. Gillar särskilt andra bilden, så vacker!

  9. 22 september, 2014 11:06

    Hallå i dimman! Även min kommentar tycks ha seglat vilse! Hursomhelst jag tycker fortfarande att det var en synnerligen förträfflig triss du visar!

  10. 22 september, 2014 18:56

    Härliga dimbilder!

  11. 23 september, 2014 20:40

    Mycket vackra bilder med fint mjukt ljus i. Gillar dem.

  12. 24 september, 2014 09:25

    Tack för alla kommentarer!

  13. 24 september, 2014 15:48

    Du hade tur med vädret 🙂 Dimma är tacksamt fotoväder. Tumme för fina bilder.

    Kram!
    /Skvitt

  14. 4 oktober, 2014 14:40

    Vackert och trolskt. (Kan nästan höra musik av Grieg som komplement till bilderna.)

    Kao

Kommentera

