Skip to content

Oooops! Blev skjuten av SD

8 september, 2014

Helt fredligt begav jag mig idag till kommunens bibliotek som ligger i vårt innecentrum och förtidsröstade som en ansvarsfull medborgare. Så långt allt väl.

 

På hemväg genom centrum tittade jag på de olika partierna som satte upp sina reklambord för att fånga väljarnas röster. Så långt allt väl.

 

Rödbetor och annat skulle inhandlas på Coop så jag valde den vägen. Fortfarande i vårt innecentrum. Så långt allt väl.

 

Men…

 

Vid ingången av den butiken hade SD fått upp sina grejor. Jag slog mina lovar runt omkring för att få till en bra bild, människor skymde sikten. Så småningom fick jag ett bra läge och tog några kort. Då blev det inte alls väl längre! En av SD-valarbetarna (som visat sig aggresiv tidigare valrörelse) närmade sig mig med ilska skjutande ur ögonen med sin ”padda” och sköt kort efter kort tills hon var centimeter från mitt ansikte. Näe, så lågt ville jag inte bära mig åt fast jag kunnat få hur många bra bilder som helst av förloppet. Jag var ju inte ute efter att plåta någon galet aggressiv SD-krumelur. Det jag ville ha på bild var detta: Upp och ner och hit och dit.

SD

När jag gick fram och påpekade vad det var jag fotograferade och att även andra partier råkade ut för min skarpa blick och kamera utbröt en väldig aktivitet och det mesta ställdes till rätta. Jag blev tillfrågad med sådan där hotfullt len röst om jag hade någon blogg. Fegheten anföll mig med kraft så jag sa ju nej…

 

Sedan galopperade jag raka vägen hem för att göra detta inlägg.

 

Vad som förvånade mig mycket var att offentliga personer som uppträder på offentlig plats i en så viktig sak som valrörelsen inte klarar av offentligheten.

 

Håhå, jaja….

 

Fann detta på Facebook:

20140908

Men andra ska tystas!!! Tycker trygghet är det minsta de står för!

2014 09 08

Hehe!

 Uppdaterat 9/9-14:

 

http://norrteljetidning.se/val2014/val2014/1.2626161-tv-kyrkan-varnade-nar-jimmie-akesson-talade

 

Ja, det kan ju behövas!!!

7 kommentarer leave one →
  1. 8 september, 2014 12:48

    Håhåjaja…

  2. 8 september, 2014 20:09

    Suck…

  3. 9 september, 2014 09:43

    Ojdå!

  4. 9 september, 2014 15:42

    Usch!

  5. 11 september, 2014 08:31

    Kram!
    /Skvitt

Kommentera

