Skip to content

Fototriss/imsy

7 september, 2014

Temat hos Fototriss denna gång är MÖNSTER. Dessutom är det tävling och man kan vinna presentkort hos Coolstuff.se. Om jag vinner vet jag då verkligen vad jag skulle köpa där: En Bumperball eller flera till mina barnbarn!

 

Vill man se en stads mönster i lugn och ro är det lämpligt att ta en ballongtur över staden. Det har jag nu gjort ett par gånger och sista resan är nog inte gjord! Vid uppstigningen från Gärdet ser man nyare symmetri framför det gamla Östermalm, stadens äldsta delar med Gamla Stan och Skeppsholmen och bakom där Södermalm och ut över Södertörns utspridda bebyggelse bland djupa skogar.

 

Vägnätet skapar sina egna mönster – vid Stocksund möts E18 och stora streetan från Stockholm för gemensam kamp norrut.

 

De stora oljecisternerna i Värtahamnen och Nacka bildar annorlunda mönster i stadsbilden.

 

Stockholm

fototriss

14 kommentarer leave one →
  1. 7 september, 2014 11:30

    Fint trissat! Alltid fascinerande att se vår värld uppifrån.🙂

  2. 7 september, 2014 12:16

    Ett annorlunda sätt att få se världen från ovan!
    Man ska inte ha anlag för svindel….
    Så härliga vyer du har fångat!

  3. 7 september, 2014 14:13

    Härliga bilder med stadens mönster! Jag blir lockad att prova det.

  4. 7 september, 2014 14:54

    Fint triss, ur en inte alltför vanlig vinkel.🙂
    Alltid fascinerande att se ett vägnät uppifrån (själv har jag bara sett det från flygplan).
    Intrikata nät och mönster, imponerande utklurat. 😀

  5. 7 september, 2014 20:07

    Roligt tänkt i ditt motivval. Gillar första bilden!

  6. 7 september, 2014 21:01

    So vackert ! Och mycket träd, parker. Ståra hus och vägar som krånglinga maskar.

  7. 8 september, 2014 07:50

    Vårt mönstersamhälle sett ovanifrån känns ju rätt rörigt trots allt.

  8. 8 september, 2014 09:09

    Hm…jag har svindel så jag skulle nog inte klara ut att åka luftballong och samtidigt fotografera.
    Bra trissat ..fina Stockholmsmönster!

  9. 8 september, 2014 18:39

    Härlig tolkning! Så där lite från ovan…

  10. 8 september, 2014 20:03

    Åhh, vilka härliga mönster och underbara bilder! Jag har aldrig flugit med ballong, men skulle gärna göra det.

  11. 8 september, 2014 20:12

    Fin triss på temat!! Och lite avundsjuk är jag allt på dina ballongturer!

  12. 8 september, 2014 20:58

    Härligt att se en triss som sticker ut genom att vara bilder tagna uppifrån! Snyggt!🙂

  13. 9 september, 2014 19:09

    Fint trissat, härligt att få se mönstren ur detta perspektiv!

  14. 9 september, 2014 22:09

    Häftig färd🙂 Staden har vackra mönster🙂

Kommentera

