Skip to content

Hallå där, Akelius!!!

1 september, 2014

Hur många år ska det egentligen ta att täta en ytterdörr???

Akeliusotätning

Frisk luft i all ära men nordanvinden svepande in och morgonsolens strålar genom springan från dörrvredet och hela vägen ned är faktiskt inte vad jag betalar en hög hyra för. Inte heller hjälper det att bo vägg i vägg med snickaren…

 

—————————————————————

Jag gick ut och träffade på snickaren. ”Jag gör bara vad jag har lust med”. Jaha, ja! Jag såg till att han fick rätt omgående lust för att slippa mina lustar. Provisoriskt åtgärdande, nödlösning för stunden. Fortsättning LÄR ju följa!

 

————————————————————–

Ny dag. Allt är viktigare än fungerande dörrar.  Smörande för Lokala Hyresgästföreningens styrelse och andra…

 

————————————————————–

Ny dag igen, 4 september. Nu, redan på morgonen, råder en febril aktivitet med min ytterdörr. Jag frågade snickaren varför han plötsligt fått sådan lust igen. Han skrattade gott.

Nu hoppas jag denna flera år långa följetong får ett slut. Kanske slipper jag äntligen det isande draget i min lägenhet…

 

imsy

5 kommentarer leave one →
  1. 1 september, 2014 19:06

    Otroligt, Imsy! Hoppas verkligen att du får det åtgärdat.

    • 1 september, 2014 22:33

      Ordentligt gjort kommer det nog aldrig att bli.

  2. 1 september, 2014 20:13

    Borde inte snickarenoch fastigetsägaren ha en ordentlig avhyvling och sågas jäms med fotknölarna?

  3. 11 september, 2014 12:47

    OK, inget isande drag. Grattis!
    Då ska du begära sänkt hyra eftersom energiförbrukningen går ner.🙂
    Och så ska du ha retroaktiv hyressänkning för att du haft isande drag tidigare.
    Självklart ska du också få sänkt hyra för att du skriver så positivt om Akelius som fastighetsägare. Du kan ju till exempel skriva: ”Fördelen med att bo hos Akelius är att hos dem kan man på bara några få år få en ytterdörr som fyller sin funktion!”

    Kram!
    /Skvitt

Kommentera

