Skip to content

Jag gillar…

28 augusti, 2014

… hemfärden från västkusten i måndags då jag passade på att följa i min mors fotspår där hon hade sina rötter. Jag besökte de gårdar min morfar ägt, detta är hans sista egendom: Siggetorp strax söder om Lidköping.

20140825 Siggetorp

imsy

9 kommentarer leave one →
  1. 28 augusti, 2014 08:18

    Det är kul att göra sådana där ”nostalgiresor” ibland. Har en del sådana jag med 🙂 Vackra bilder!

  2. skriveriet2 permalink
    28 augusti, 2014 08:50

    Allt verkar vara sig likt sedan förr exteriört i alla fall. När vi reste från Uppsala till Bohuslän om somrarna passerade vi förbi där, körde sakta, stannade till men körde aldrig in. Nu ägs gården av morfars barnbarn Olof eller kanske barnbarnsbarn. De driver ett företag där. Det handlar om lantbruk. Googla gärna!

  3. 28 augusti, 2014 08:55

    Sånt är hur trevligt som helst att göra. SIna förfäders platser. Det är bra det att forska i sina rötter.Även jag gör det.

  4. 28 augusti, 2014 09:59

    Han måste ha varit bonde, vilken stor och vacker gård!

  5. 28 augusti, 2014 11:29

    Vackra vyer! Kul att följa i släktens fotspår.

  6. 28 augusti, 2014 15:53

    härliga färger, helst den första bilden. fint komponerad. i like!
    ella

  7. 28 augusti, 2014 20:11

    Alltid roligt att gå bakåt i tiden 🙂
    Fina bilder!

  8. Lottisen permalink
    28 augusti, 2014 22:13

    Vackra landskap! Gillar översta bilden jättemycket!

Kommentera

