Skip to content

Jättegryta

28 juni, 2014

Jättegryta

Tema HISTORISK. Klicka på bilden nedan för att komma till Ordlös lördag.

Ordlös lördag

imsy

7 kommentarer leave one →
  1. 28 juni, 2014 08:51

    När jag var liten undrade jag vad de lagade i de stora grytorna 😉
    Fin bild till temat! Verkligen historiskt!

    • 28 juni, 2014 09:03

      Jag var där häromdagen och visade min syster fenomenet. Mer historiskt än så kan det nästan inte bli! De där grytorna får fortfarande min fantasi att skena iväg!

  2. 28 juni, 2014 10:16

    Mycket grus har malts fram där!

  3. 28 juni, 2014 17:22

    Ja, där kan en tala om historia. Så lång tid som det tagit naturen att slipa fram dem ur stenen!

  4. 28 juni, 2014 19:57

    Wow det här var trevligt att få se.

  5. 29 juni, 2014 10:00

    Det har tagit några år för vattnet att holka ut berggrunden….
    Började det redan för 10 000-12 000 år sedan tro.
    Fantasiplats.

  6. 4 juli, 2014 02:40

    Fantastiskt vad naturen kan skapa egentligen. En liten sten rullar runt i en istida smältvattenbäck och vips (nåja, det tog nog några år) så vart det ett runt hål.

    Kram!
    /Skvitt

Kommentera

