Skip to content

Flygfän

27 juni, 2014

Jag tog mig en promenad i närområdet. Det var dåligt med flygfän så där mitt på dagen men några hittade jag i alla fall! Bina på bild 5 är kommunalarbetare. Humlorna var flitiga ändå. Djuren på bild 1 – 2 kanske är bärfis? 3:an någon fladdring.  Ett par bikupor är placerade i Bollmoradalen där allmänheten också kan tinga på att få odla i lådor. Rådjuren uppskattar den mumsiga grödan såg jag! Polishelikoptern for några varv runt Tyresö Centrum. Vad de letade efter denna gång vet jag ej. Häromsisten var det guldrånare.

Flygfän 140627 imsy

 

 

4 kommentarer leave one →
  1. 27 juni, 2014 20:35

    Är det inte humlebaggar du har där på de första bilderna? Den där fladdringen är svår att identifiera då man inte vet hur stor den är och inte kan förstora bilden. Sista bilden är definitivt en blåvit helikopterslända.

  2. 27 juni, 2014 22:21

    Ingen bärfis på någon bild men som Jag sagt en humlebagge på de första två. Om det bär iväg för fort på vägen ligger man fisigt till ifall den där blåvita sländan ser det.

  3. 27 juni, 2014 22:41

    jag håller med ovanstående här. Humlebagge är det! 🙂

  4. skriveriet2 permalink
    27 juni, 2014 22:58

    Kollade min insektsbok. Humlebagge ”sa” den också.

Kommentera

