Skip to content

Fotografera svalor inte så lätt

16 juni, 2014

Projekt fotografera flaxande småfåglar fortskrider. De snabbflygande svalorna är en utmaning. Denna lyckades jag fånga på bild när den jagade mat till sina små i boet under en av gångbroarna över Norrtäljeån.

svala

imsy

10 kommentarer leave one →
  1. 16 juni, 2014 09:37

    Vilken fantastisk bildserie! Den kan du vara mycket nöjd med och stolt över! Grattis!

  2. skriveriet2 permalink
    16 juni, 2014 09:56

    Jo. Svalor är svårfotograferade. De är så snabba. Kul att du fick ihop till en fin bildserie.

    • 16 juni, 2014 13:17

      Minns du när jag fotograferade fladdermöss? Det var verkligen knepigt! Nu med bättre kamera ska jag försöka igen.

  3. 16 juni, 2014 10:13

    Bra jobbat. De är väldigt snabba när de svischar fram i luften!

  4. 16 juni, 2014 10:39

    Det där med flygande fåglar har jag inte ens försökt mig på. Jag beundrar din förmåga att få till det och just svalor som bara sveper förbi!

    • 16 juni, 2014 13:20

      Kanske kommer du dit någon gång? Jag är ju envis som en åsna när jag fått för mig att klara något. Övning ger viss färdighet men det hänger nog mest på tur om man lyckas med de där fartdårarna.

      • 16 juni, 2014 15:36

        Jag borde ta mig an det som ett projekt. Känner att jag kör i gamla hjulspår. Men det är ju ganska tålamodskrävande och kräver även en del ork och styrka för att hålla kameran. Får testa med lillkameran först. Men självklart kärvs det tur, som med allt fotande.

  5. 16 juni, 2014 23:48

    Det var minsann en bedrift att plåta svalor i luften och det väcker ju en fråga: är det slutartiden eller käringen som är snabbast? 😉

    Kram!
    /Skvitt

Kommentera

