Skip to content

Vimmelkantig

11 juni, 2014

Onsdagstema: Vimmelkantig. I lördags var det Custom Bike Show i Norrtälje. Där bjöds det på åktur högt ovan bebyggelsen. Utan att tänka hoppade jag ombord i korgen. OJ vilken himla himlafärd det blev! Helt vimmelkantig blev jag.  Jag är ju faktiskt höjdrädd! Sådant ska botas med höjd. Ytterst tveksamt om jag känner mig botad efter det där äventyret…

Norrtälje

imsy

11 kommentarer leave one →
  1. skriveriet2 permalink
    11 juni, 2014 09:17

    Häftigt. Där hade jag velat åka. Jag är inte höjdrädd men tycker det är läskigt att vara nära taket. Där är det ju evigt långt till taket.

    • 11 juni, 2014 09:30

      Beror sig på vilket tak man menar, det. Att vara över de höga taken strax intill var ju faktiskt lite pirrigt. En kranbil som stod på den där kajen välte ner i vattnet för ett par veckor sedan. Det gjorde ju min åktur lite läskigare – särskilt när det började blåsa när vi var som högst upp och det blev gungigt.

  2. 11 juni, 2014 09:43

    Vilken utsikt! Det ser roligt ut med alla små myrmänniskor. Jag tror inte att jag klarar sånt, blir lätt mer än vimmelkantig så fort det rör sig.

    • 11 juni, 2014 16:01

      Ja, där uppe var det rejäl utsikt! Kul att ha foton på den! Jag tog några bilder ännu mer rakt ner: Människorna rätt uppifrån som små prickar och deras långa skuggor. Det blev kul bra-att-ha-bilder!

  3. 11 juni, 2014 12:44

    Det där åker jag inte utan att ha ett ombyte kläder till hands efteråt. 🙂

    • 11 juni, 2014 16:01

      Hahaha, förstår det! Nog var det lite läskigt, allt!

  4. 11 juni, 2014 14:50

    Att åka upp i en sådan kran vore skoj!
    Vilken utsikt! Vågat av dig att kika rakt ner, det ger väl lätt svindel?
    Underbara bilder och vilken kul idé att skicka upp folk i kranen.
    En sådan kran skulle man lätt kunna köra runt med till olika marknader och festivaler över hela Sverige. Skulle säkert locka många att komma upp och kanske se sin hemstad från ovanligt håll. 🙂

    • 11 juni, 2014 16:06

      Det var himla skoj! I vart fall efteråt. Jag lyckades klara mig utan svindel denna gång. Kikade mer i kameran än nedåt utan kameran emellan. Ja, nog är den en kul grej, allt! Ser jag någon mer sådan att åka upp i så kommer jag att göra det.

  5. 11 juni, 2014 20:11

    Halloj!
    Jäklars vilken höjd, och vad modig du är som är höjdrädd.
    Fina bilder lyckades du ta också jag är imponerad. Själv
    skulle jag inte vågat!

  6. 11 juni, 2014 20:34

    Åhh, lyllo dig! Där hade jag kunnat hänga hela dagen! Jag drömmer ju om att jobba som kranförare, där hade jag kunnat testa om jag klarar av höjden!

  7. 12 juni, 2014 10:06

    Åh så högt det var!

Kommentera

