Skip to content

Fototriss: Tomt

18 maj, 2014

Temat denna gång hos Fototriss är TOMT. Jag var på stranden häromdagen. Där såg jag en kråka som jag av ljudet att bedöma och det lilla jag såg trodde den hackade på en sten. Fyrade av kameran ”för säkerhets skull” och fick en bildserie på hur kråkan tömmer ett lite störrre ägg. Där det borde bli en fågelunge av någon sort blev bara tomt.

äggtjuv

 

fototriss

imsy

8 kommentarer leave one →
  1. 18 maj, 2014 10:36

    Vilka vackra, om än lite kusliga, bilder i din triss!
    Ha en skön söndag!

  2. 18 maj, 2014 13:15

    Snyggt fångat av verkligheten ute i naturen

  3. 18 maj, 2014 13:26

    Ajdå, rackarns fågel! Bra fångat!

  4. 18 maj, 2014 14:16

    Kråkorna är svåra äggrövare och hittar de ett oskyddat rede tar de för sig, först av äggen senare av ungarna. De bryr sig inte om släkten heller så även skatorna får räkna med att bli utsatta för kråkans näringssök. Å andra sidan är inte skatorna sämre än att de i sin tur gör så mot dem de rår på. Det är väl det som kallas hackordning …

  5. 18 maj, 2014 20:42

    Kråkor är brutala men väldigt häftiga djur. Jag har en särskild plats i mitt hjärta för kråkfåglar!

  6. 18 maj, 2014 21:17

    Häftiga bilder på något så ohyggligt som barnamord! Men sån är naturen.

    Kram!
    /Skvitt

  7. 19 maj, 2014 12:07

    Naturen är hård… Men fina bilder🙂

  8. 19 maj, 2014 14:23

    Bra bilder av en rovfågel.

Kommentera

