Skip to content

Sanslöst dålig framförhållning, Akelius!

22 april, 2014

Tisdag före påsk, den 15 april innevarande år, vittjade jag min brevlåda. Därefter reste jag bort för påskfirande. Idag – första vardagen efter påsk – kommer jag hem tidig förmiddag. Ett meddelande från Akeluis ventilationsfirma ligger innanför dörren: ”Rensning av ventilationssystemet kommer att ske 22 april”. Det är idag, det! Lite bättre framförhållning borde ni väl kunna kosta på er, Akelius!!! Eller är tanken att hyresgäster i miljonprogrammet ständigt sitter hemma och inväntar eventuella åtgärder som inte skötts särskilt bra tidigare år? Det finns faktiskt de som har råd att göra någon liten resa ibland på loven…

 

Apropå tidigare år: Senast ventilationen skulle åtgärdas för ett och ett halvt år sedan delades beskedet ut under oktoberlovet. Samma framförhållning där – första vardagen efter det lovet var ventilationsgubbarna redan i full gång i mitt hus. Även då hade jag varit bortrest för att passa mina barnbarn under lovet och kom hem redan vid 9 på morgonen. Jag fick jaga ventilationsgubbarna för att för att få rensat hos mig då de redan ”var klara” i min ände av huset trots den tidiga timmen.

 

Idag tänker jag inte jaga ventilationsgubbar. Om de knackat på hos mig innan jag kom hem vet jag inte. Något meddelande borde väl i så fall ha stoppats i min brevlåda. Där finns inget sådant.

 

För övrigt tycker jag det verkar rätt onödigt att ta hit en proffsfirma som fixar med ventilationen. Strax efter de är klara börjar ju klåfingriga personer ändå tafsa på inställningarna…

 

 

No comments yet

Kommentera

