Skip to content

Bonde söker fru

22 april, 2014

Dagen efter min dotters begravning förra året fick jag syn på denna alpackafarm och rusade givetvis ur bilen med kameran i högsta hugg. Vi samtalade en god stund. Hon var himla trevlig! Som uppmuntran i min sorg hämtade hon en rejäl påse alpackaull vilken jag är mycket glad för. Nu är hon med i säsongens ”Bonde söker fru”. Det programmet har inte roat mig alls förut (utom den skojiga kamelbonden på Öland, förstås!) men nu är jag ju nyfiken på vad denna kvinna ska få för karlar på halsen och hur hon ska tackla dem! Hoppas hon finner kärleken – hon är väl värd en redig karl!

bonde söker fru

 

 

2 kommentarer leave one →
  1. 23 april, 2014 13:28

    Jag visste inte att det fanns alpackafarmer i Sverige. Jag älskar alpackasockor, tunna och supervarma! Vad gör du av ullen? Spännande med hennes deltagande i programmet även om jag inte ser det.

    • 23 april, 2014 18:28

      Det visste inte jag heller förrän denna dök upp. Jag tänkte jag skulle spinna en tunn, mjuk tråd på min spinnrock, sticka något – jag vet inte vad.
      Ja, nu när jag träffat en deltagare blir det säkert något helt annat att titta på programmet!

Kommentera

