Skip to content

Made by men

7 mars, 2014

Trots all modern teknik får byggjobbarna klänga utanpå Tyresö Sky View i rep.

Bollmora

skywatch friday

 

17 kommentarer leave one →
  1. 7 mars, 2014 08:55

    Vilken tur att man inte är byggjobbare! Skulle aldrig trivas om jag blev tvungen att vara marionett!

  2. 7 mars, 2014 09:15

    Brave men. Very interesting shot.

  3. 7 mars, 2014 10:16

    Jag känner spontant att jag valt bort rätt yrke😉

  4. Svante permalink
    7 mars, 2014 10:26


    Undrar om de sjunger denna?
    Svante

    • 7 mars, 2014 14:29

      Haha, ja, om man ändrar texten till ”täta hörnor”, kanske! Plus att ingen flyttat in än, men man vet ju inte vad byggjobbarna pysslar med där innanför rutorna, förstås…!

      • Svante permalink
        7 mars, 2014 14:59

        Tittade lite på foton från Google Mapps från det som hette Bollmora Centrum när jag körde buss där, och inget är sig likt. Inte var busshållplatserna överdäckade, och inte fanns huset du fotograferade. Tyresö Centrum var beläget vid Tyresö Slott på den tiden. Började köra tunnelbanan 1986, och har inte varit i Tyresö sedan dess.
        Svante

  5. 7 mars, 2014 10:54

    Här infinner sig många tankar. Att du såg dem! Vad i herrans namn gör de? Vofför gör de på detta viset? Tänk att en gång få uppleva något sånt!

    • 7 mars, 2014 14:24

      Det var mitt barnbarn Goggis skarpa blick som fångade dem. Han blev glad att jag hade kameran med mig. Jag blev ännu gladare – sådant där ser man inte varje dag! De målar hushörnet med penslar – kanske tätningsmedel.

  6. 7 mars, 2014 10:59

    Et herlig bidrag!

  7. 7 mars, 2014 11:22

    Wow, are they cleaning or just climbing? Can’t read swedish….

  8. 7 mars, 2014 15:31

    Looks dangerous. Well spotted.

  9. 7 mars, 2014 18:06

    Wow, så läckert! Det jobbet ser spännande ut!

Kommentera

