Skip to content

Tittut!

5 mars, 2014

Onsdagstema igen med temat UTELIV. När man är ute och lever om i trafiken gäller det att sköta sig. Polisen gillar också uteliv. Även om just denna konstapel försökte dölja det genom att gömma sig bakom ett träd. Skjuter man på mig med kameran skjuter jag tillbaka – KLICK!

Detta påminner mig om senaste nyårsaftonen då jag strax innan midnatt skjutsade Gummigurken och hennes kompis till en fest. På 40-sträckan som alltid innan varit 50 började en polisbil följa mig tätt i hälarna. När skyltarna så småningom ändrades till 30 fick jag problem med att hålla hastigheten. Det är knepigt att köra 30 med min bil. OK, tänkte jag, då får det väl gå så sakta som bilen finner sig tillrätta med, då. Det blev runt 20. Men hoppla! Då började polisbilen blinka blått från hela stora sig! Jag körde till säker plats för att inte hindra annan trafik. Tjejerna i baksätet fnittrade och skrattade högljutt åt min lycka att få bli blåljusjagad av polis! Det var spännande värre! En kvinnlig polis kom med glatt humör och jag fick äntligen blåsa i deras blåsmojäng! Jag tyckte det var en väldigt trevlig avslutning på 2013!

hastighetsövervakning

12 kommentarer leave one →
  1. 5 mars, 2014 08:05

    Inte för fort, inte för sakta … det är inte lite krav de har😉

  2. 5 mars, 2014 09:04

    Lagom är bäst! Det gäller att se det roliga i tillvaron!

  3. 5 mars, 2014 09:40

    Så du fick blåsa ut 2013!
    Sista april i Uppsala kan ju vara en ganska blöt upplevelse så långt man nu minns den. En av medlemmarna i Uppsala akvarieförening, berättade en dag i maj om om det han och hans kompisar fick vara med om tidigt på småtimmarna morgonen den 1:a maj.
    Gänget had gjort sig en glad kväll på stan och skulle nu åka hem. Taxi var hopplöst att få tag på så de ringde till en vän och undrade ifall han möjligen hade fått sin Chevrolet Impala i färdigputsad och ville glida runt lite på stan med den. Jodå, det gick för sig.
    Vännen kom och det starkt spritdoftande gossarna packade in sig i bilen. Uppe på Dag Hammarskjölds väg blev de stoppade. En polis kom och stack in nosen i spritångorna.
    Har du druckit? undrade Polisen.
    Jaa! sa chauffören och såg bestämd ut.
    Du måste blåsa här, sa Polisen.
    Så skedde men inget utslag. Blåsningen gjordes om. Samma resultat. Även ett tredje försök genomfördes men fortfarande inget utslag.
    Är du nykter? frågade polisen.
    Ja i kväll ja, men du skulle ha varit med i lördags!

  4. 5 mars, 2014 11:52

    Haha härlig berättelse och kul foto!

  5. 5 mars, 2014 12:45

    Ja så kan det bli när man minst anar det. Inte alltid lätt att hålla hastigheten. Ibland drömmer iaf jag bort mig och har man då otur så……. Trevligt och annorlunda inlägg som jag gillade.

  6. 5 mars, 2014 17:04

    Kul att du fotat en polis som lasrat dig =) Skönt att se poliser göra sitt jobb =)

  7. 5 mars, 2014 18:38

    Rolig bild🙂 Själv blir jag så himla nervös om jag får en polisbil bakom. Det är verkligen svårt att hålla en jämn och rätt hastighet.

  8. 5 mars, 2014 19:24

    Så kan en oxå fira av det gamla året!

  9. 5 mars, 2014 21:27

    Det var en skön variant av uteliv det. Kul att det gick bra och inget hemskt hände🙂. Sist jag fick blåsa hade polisen inte satt igång apparaten. Jag trodde jag fått en stroke innan jag blev klar.

  10. 6 mars, 2014 05:40

    Mannen på bilden måste vara en professionell fluktare. Huga så rysligt!😉

    Kram!
    /Skvitt

  11. 6 mars, 2014 13:52

    Smålurig polis som gömmer sig bakom trädet. Rolig liten berättelse du berättar. Det var ju bra att polisen var ute och kollade nykterheten så där på nyårsafton!
    Ha ha, jagad av blåljus i 20 km/h, inte alla som kan ”skryta” med det.😉
    Sedan kan polisen vara bra att ha till hands när man råkar ut för inbrott. Det har precis hänt min dotter, som är på semesterresa just nu. Då passar tjuven på! Får försöka hjälpa till så gott jag kan, jag som i alla fall är i samma stad. Trist för dottern att senare komma hem (efter semestern) till ett hem som tjuvar besökt. Undrar vad som är stulet?

  12. 10 mars, 2014 01:41

    Ja de brukar kunna gömma sig rätt bra, var tvungen att kolla en extra gång på din bild.

    Ha en fin måndag!

Kommentera

