Skip to content

Onsdagstema/imsy

19 februari, 2014

Temat denna gång hos onsdagstema är BLÅASTE BLÅTT.  De senaste två dagarna har jag fått hur många bilder som helst på blå himmel, blå sjöar och blått hav. De får hamna på annan plats – jag väljer att visa en skylt jag hittade i Mariehamn på Åland härom sistens. Inte helt blå, men tillräckligt, väl?!

Sveriges generalkonsulat

13 kommentarer leave one →
  1. 19 februari, 2014 09:57

    Oh ja den bilden är utmärkt till temat.

  2. 19 februari, 2014 11:09

    Kul med annorlunda tolkning, bra gjort!

  3. 19 februari, 2014 12:11

    🙂 Käringafällan skev just om att blått anses vara en pålitlig färg, så den passar ju i den där loggan!

    • 19 februari, 2014 13:08

      Du får mig att tänka på TV-serien ”Ärliga blå ögon” som gick för en massa år sedan…

  4. 19 februari, 2014 14:42

    Visst är det blått, Det låter härligt om du fått så mycket blått. Här har vi fortfarande den grå färgen mer än vanligt idag
    Ha en fin mitt i veckan dag
    Meta

    • 19 februari, 2014 21:50

      Blåvädret var verkligen efterlängtat och välbehövligt! Nu väntas regn ett par dagar, sedan ska det visst bli blått igen. Åtminstone halvblått…

      Tack detsamma, Meta!

  5. 19 februari, 2014 16:41

    Respektingivande blått!

  6. 19 februari, 2014 21:05

    Skylten är ett riktigt bra och lite annorlunda bidrag i det blåa temat!

    • 19 februari, 2014 21:55

      Jag kände mig lite fånig som fotograferade den, men tyckte den lös upp fint i gråvädret. När den nu kom till användning känner jag mig inte fånig längre.

  7. 24 februari, 2014 23:53

    Det här visar en annan sida av det blåa =)

Kommentera

