Skip to content

Så här ser det ut hos mig

2 februari, 2014

Fototriss tema denna gång: ”Så här ser det ut där jag är”. Dagen började med ett stilla regn som gick över till ett rejält regn. Det i sin tur gick över i ett väder där det snöade ”dasslock”.

snöar dasslock

Så småningom upphörde snöandet och jag passade på att ta en promenad. Det hade börjat regna igen. Gångvägarna var rejält slaskiga. Regndropparna i träden också våta men mycket trevligare.

januariväder

Jag tog mig upp på bergets högsta topp med utsikt över mitt kära Bollmora, disigt men ändå skönjbart. Nej, skorstenen till vänster i bild håller inte på att falla omkull, det är vidvinkeln i kameran som får det att se ut så.

Bollmora

Genomblöt tog jag mig ner från berget och hem. Jag inser att jag behöver inpregnera jackan och fetta in stövlarna.

Hur det ser ut hos andra ser ni hos

fototrissbanner_love_green

11 kommentarer leave one →
  1. 2 februari, 2014 17:42

    Ser ut ungefär som hos oss andra, får väl vara glada för den stund som det varade. Gillar dina berättande bilder och såklart ditt berättande med text 🙂

  2. 2 februari, 2014 19:39

    Det var ”Dagens situation i Bollmora” i tre akter det! Tack för det!

    Vädret här i Katrineholm skiljer sig inte så mycket men vi har klarat oss från nederbörd men takdropp och dropp från träden slösas det med. 🙂

    • 4 februari, 2014 20:50

      Det var ett bra bloggarväder – mycket omväxling!

  3. 2 februari, 2014 22:18

    Här i mitten av Norge hade vi gärna tatt lite av eran snö eller regn. Det är så himla torrt!

    • 4 februari, 2014 20:50

      Ja usch – alla era bränder… Så hemskt!

  4. 2 februari, 2014 23:13

    Härligt vintrigt! Jag gillar särskilt den andra bilden, fantastiskt fin!

    • 4 februari, 2014 20:51

      Trevligt att få fotografera regndroppar igen! Fast det behöver ju inte bli för ofta!

  5. 3 februari, 2014 14:12

    Inget kul promenadväder precis…
    Men en fin triss fick du ihop.
    Gillar mittbilden skarpt!

    • 4 februari, 2014 20:52

      Jag blev genomvåt från topp till tå.
      Tack Beppan!

  6. 5 februari, 2014 22:31

    Fina bilder där man kan känna det gråa och tunga hänga över de.. =)

Kommentera

