Skip to content

Malplaserat

31 januari, 2014

På vägen mellan Gävle och Sundsvall i helgen passerade jag denna byggnad. En kinesisk borg mitt ute i det vackra svenska landskapet. Utländsk kultur tycker jag är OK, men denna enorma byggnad skämde landskapet. Jag får nog åka där oftare så jag vänjer mig vid utsikten.

kinesiskt

 

8 kommentarer leave one →
  1. 31 januari, 2014 10:24

    Ja, dette må man vende seg til. Men bygget var fint da! Glad helg til deg🙂

  2. 31 januari, 2014 11:21

    Jag har fortfarande inte vant mig trots att jag passerat många gånger… Nog är det malplacerat alltid.

  3. 31 januari, 2014 13:11

    Huset som sådant är det nog inget fel på ifall det fullgör den funktion det avsett till men den arkitektoniska skönheten ligger i paritet med San Quentin.

  4. 31 januari, 2014 13:50

    Oj det var annorlunda, trodde faktiskt inte det var i Sverige!

  5. 31 januari, 2014 14:01

    Haha, ser lite skoj ut. Trodde först att vi hamnat i de kinesiska bergen eller nåt.🙂

  6. 31 januari, 2014 21:01

    Jag tycker den är läcker, vad är det i huset?

  7. skriveriet2 permalink
    1 februari, 2014 19:16

    Gävle?

    • skriveriet2 permalink
      1 februari, 2014 19:18

      Ja men det skrev du ju …

Kommentera

