Skip to content

Första semlan

21 januari, 2014

Igår skulle jag köpa Alvedon mot min rådande feber. Det blev årets första semla istället. Minsann om det inte fungerade bättre än medikamenter! Tisdagstema har idag temat RÄDSLA. Tyvärr är många rädda för smarriga bakverk och kaffe. Till den gruppen hör inte jag! Både hälsa och figur tål dylika frosserier.

semla

14 kommentarer leave one →
  1. 21 januari, 2014 10:54

    Nej, jag är inte heller rädd för semlor – tvärtom! Nästan det godaste jag vet… Säkert nyttigare än Alvedon också, på något sätt 😉 /Anette

    • 21 januari, 2014 21:08

      Smarrigt värre! *tar sig för pannan och hoppas på lite fortsatt feber*

  2. skriveriet2 permalink
    21 januari, 2014 12:01

    Varför ska man vara rädd för semlor? Det som är så gott – med varm mjölk. Semlor är nyttigare. Alvedon och liknande preparat är så väldigt giftiga enligt vad som skrivs i pressen. Semlor är inte giftiga.

  3. 21 januari, 2014 12:37

    Det er bra 🙂
    For en semla kan ikke inneholde så mye kjemikalier som alvedon.
    Ha en flott tirsdag.

    http://www.starbear.no/mormor/2014/01/21/redsel-og-gru/

  4. 21 januari, 2014 13:52

    Kul tolkning av temat! Jag är inte rädd för semlor och bakverk men jag avstår gärna för det är för sött. Men kanske en gång om året blir det en semla.

  5. 21 januari, 2014 16:51

    Semlan var säkert bättre än värktabletter. Och rädd är jag väl inte för bakverk men lockas inte av dem heller … Semla har jag inte ätit på flera år.

  6. paulamerio permalink
    21 januari, 2014 16:57

    Hej, rädd ska man väl inte vara, men har man så höga kolesterolvärden att man äter medicin så får man allt tänka till lite. Som tur är gillar jag inte sött, semlor har jag inte smakat på åratal. Men jag unnar alla andra så många de vill ha!

  7. 21 januari, 2014 17:49

    Den ser god ut. Men jag vill ha en laktosfri, glutenfri semla utan socker!
    Eh..tror jag.

  8. 21 januari, 2014 18:29

    Ingen rädder för semlor här heller! Jag tog den andra också eftersom den låg så lägligt till! Nu har jag semlat färdigt för i år!

  9. 21 januari, 2014 21:37

    Jag älskar att frossa, gärna choklad, men grädde tycker jag inte alls är gott så semlor går bort!

  10. 22 januari, 2014 11:47

    Lyckost som tål kalorier. Ibland tror jag att det är så illa att jag bara behöver titta på ett wienerbröd för att öka ett halvkilo 🙂 Har lite av ”kakmonstret” i mig 🙂
    Kramar och allt gott till dej!

  11. 22 januari, 2014 16:11

    Lyckliga du för jag måste hålla igen på godsaker numera. Annat var det förr.

  12. 23 januari, 2014 11:14

    Semlor är gott. Punkt slut. Jag gör som med mjukglassen, unnar mig en om året.

Kommentera

