Skip to content

Halmfigurer

27 december, 2013

Ibland händer det sig att jag norpar lite halm från bondens åker. Några strån räcker till mycket! Dessa strån hade sina rötter i Köping. Bonden fick syn på mitt tilltag men log bara vänligt. Jag tog ju bara några strån i dikesrenen, sådana som ändå inte tillförde honom något. Väl hemma igen tillverkade jag halmfigurer. Några blev uppskattade julklappar. Ängeln och tomten sätts upp i min gran varje jul.

Halmfigurer

4 kommentarer leave one →
  1. 27 december, 2013 12:03

    Du är påhittig och kreativ, Imsy! Vackra halmfigurer helt gratis.

  2. 27 december, 2013 16:31

    Du är så kreativ och duktig! Fint!

    Ha en skön helg!

  3. 27 december, 2013 18:08

    Så charmiga!

  4. 27 december, 2013 20:06

    Halm det berättade historieätarna om hur det kommer sig att vi fortfarande har halm. Det är en gammal tradition. Jättefina är din halmarbeten. De gillar jag.

Kommentera

