Skip to content

Inslaget

24 december, 2013

Tisdagstema idag på självaste julafton, så trevligt! Temat är INSLAGET. Jag tvekade länge om jag skulle ha julgran denna jul men så blev den ändå uppslagen. Paket hade jag inte alls förväntat mig. Men se där under granen ligger den ena klappen efter den andra inslagen! Bakom granen ligger även en oinslagen – den har jag inte tjuvkikat i. En fotobok – jippi!

Min enkla julgransmatta är jag väldigt förtjust i. När Domus här hos mig slutade sälja tyger fick jag en rulle röd markisväv. Ingen hade velat köpa den. Två fyrkantiga bitar i kors över varandra, några större halmstjärnor och flätade julhjärtan som läggs lösa på piffar upp det hela. I hjärtana går det att stoppa godis eller annat. Det där förstod tomten…! Jippi igen!

Jul

Andras inslagna bidrag finns här

tisdagstema

 

7 kommentarer leave one →
  1. 24 december, 2013 10:04

    GOD JUL!
    Din julgranshörna ser jättemysig ut!

  2. 24 december, 2013 10:30

    God jul!

  3. 24 december, 2013 10:54

    Gillar verkligen din variant på julgransmatta! God jul!

  4. 24 december, 2013 11:44

    Perfekt julgransmatta i klassisk stil, det gillas! Jag har faktiskt en julgransmatta som min mor har broderat på säckväv, en säck som hon fick från sitt jobb på LKAB. Den var nog inte menad som julgransmatta men den gjorde sig bra som sådan. Men när jag har julgran nästa gång återstår att se. God läsning i fotoboken och en fridfull jul, Imsy!
    Kram

  5. 25 december, 2013 01:49

    Det ser jättefint ut hos dig! Söt gran!

    Ha en god forsättning på helgen!

  6. 25 december, 2013 09:25

    Gosigt!

  7. 25 december, 2013 10:32

    En riktigt underbar jul tillönskas dig och de dina ♥
    Mogi julkram

Kommentera

