Skip to content

Fototriss/imsy: Färgstarkt/färgglatt

18 december, 2013

Helgen som gick strosade jag runt på gator och torg i Norrtälje för att finna något passande motiv till denna fototriss. FÄRGSTASRKT/FÄRGGLATT är temat. Det enda färgglada där i decembermurret var alla julblommor, för att inte tala om överdådiga julbelysningar. Väl hemma igen och färdig att ge upp fylldes buskar och träd av färgglada steglitzar! Ibland har jag tur!

Om jag har tur att vinna något pris i denna tävlingsomgång av Fototriss vet jag ju inte. Förstapris är presentkort hos Ving, övriga finalister får en fotobok.

Steglitz

fototrissbanner_love_green

12 kommentarer leave one →
  1. 18 december, 2013 08:55

    Fina bilder! och väldigt söta fåglar 🙂

  2. 18 december, 2013 11:55

    Så vackra! Ja, nu hade du tur, men även skickligheten var inblandad, vill jag påstå! Mellanbildens fågel verkar vara med på noterna: ”Ta bilden nu då, Imsy!” tycks den säga.

  3. 18 december, 2013 12:48

    Vilken vacker pippi du har hittat att fota,
    här uppe i Västerbotten har jag inte sett den, men när vi bodde neröver hade vi den på fågelmatarbordet ibland.

    Lycka till.

  4. 18 december, 2013 12:50

    Fy vilken hemsk vräkning du hade fotografier på,
    blir alldeles lessen när man ser barnsängen komma ut kastandes !!!!

  5. 18 december, 2013 15:17

    Fina bilder och fantastiskt färgstarka fåglar. Jättebra triss.

  6. 18 december, 2013 19:43

    Åhh vilka färgstarka fåglar! Jättevackra! Jag vet inte ens vad dom heter. Jag trodde först på sidensvansar men det är det ju inte. Såna har inte jag här hos mej och det är synd tycker jag.
    Fint fångat!

  7. 18 december, 2013 21:21

    åååå håller med dig – vilken lycka att fånga dessa på bild! De är så vackra. Jättefina bilder! liiiitet avis är jag – det är många år sedan jag såg dem.

  8. 18 december, 2013 21:23

    Dessa bilder var verkligen inte fy skam, riktigt fina.
    Tänkte också en del på julen när jag skulle välja bilder, men valde några helt andra innan det var färdigt.

  9. 19 december, 2013 18:53

    Mycket bra fångat!

  10. 19 december, 2013 20:48

    Härliga bilder på vackra fåglar!
    Steglitser är det väl vad jag kan se.
    Lyser verkligen upp i det vintergrå.

  11. 19 december, 2013 21:20

    När jag har fått syn på en sån där har jag blivit så exalterad att jag inte lyckats ta någon enda bild, för jag tror att jag råkat få se jordens mest ovanliga fågelart.

  12. 20 december, 2013 01:55

    Ja verkligen….vilken tur! De är så otroligt vackra de där fåglarna! Fint fångat!

Kommentera

