Skip to content

Lätt

17 december, 2013

Tisdagstemas tema idag är LÄTT. Jag gillar att göra det lätt för mig så detta tema är ju lätt! Jag har tagit in julgranen från förrådet. Där har den stått färdigpackad med ljusen på plats. Nu är det bara att ta bort säcken, rätta till ljusen och hänga dit det tingeltangel som faller mig i smaken just denna jul.

Julgran

tisdagstema

 

11 kommentarer leave one →
  1. 17 december, 2013 14:28

    Så har jag också och det är jättebekvämt!🙂

  2. 17 december, 2013 19:17

    Ja, det är klart man ska göra det lätt för sig😉 Den ser stor ut din gran. Min är en liten en som jag plockade fram ur förrådet i helgen och plasten, den tog jag bort direkt. Inga ljus eller annat tingeltangel. Den har småsmå jättesmå inbyggda olikfärgade lampor som lyser så fint när jag tänder den. Du har väl tagit bort plasten nu….;-)

    • 17 december, 2013 20:40

      Njaäe, jo… Den är lika hög som mig själv. Har en annan som går ända upp i taket men den tycker jag är för stor när jag ska fira julen ensam. En meterhög har jag också – sådan där fibergrej som lyser och skiftar färg i ändarna (likadan som din, kanske?). Kanske den får komma fram i år också.
      Plasten är kvar. Ska ta tag i saken i morgon.

  3. 17 december, 2013 20:27

    Jag har gjort det ännu lättare för mig, rätt många kilo faktiskt! Jag har inget julpynt alls i år heller! Det är också något som gör livet lätt!🙂

    • 17 december, 2013 20:44

      BeBest – ja, det namnet passar dig verkligen! Jag vill pynta riktigt rejält och äntligen kunna njuta av mitt hem som blivit drägligt dragfritt att vistas i. Tre jular att inte kunna vistas hemma pga kylan gör ju att jag har en hel del att ta igen!

  4. 17 december, 2013 21:02

    Praktiskt!

    • 17 december, 2013 21:14

      Verkligen! Det bästa är att ljusen redan sitter där de ska – sätta upp julgransslingor är verkligen inte min favoritsysselsättning!

  5. skriveriet2 permalink
    17 december, 2013 21:43

    Min plastgran ligger i tvådelad i sin originalkartong med ett par svarta sopsäckar som lock. Ljusen ligger i sin kartong. Jag gillat att sätta dit ljusen varje jul. Det blir lite olika varje gång. Jag har också en liten konstgjord gran med lampor som lyser och skiftar färg så vackert. Jag vet inte om jag har plats för den. Jag brukar ta fram den till lucia men inte i år. I huset på Holsåkern stod den i köket.

    • 18 december, 2013 05:30

      Egentligen vill jag ta fram stora granen, det är en gammal kvalitetsgran från 1980. Den är bara så bökig att sätta upp och ta ner då alla grenar måste monteras var för sig. Synd, för den ser ut som en riktig ”Kalle Ankagran”. Moderna ljusslingor är så korta också, så det skulle behövas två för att få till det snyggt. Min lilla gran brukar stå i hallen, där är så mörkt och skumt p.g.a. noll underhåll och matosfärgade väggar och tak – ett resultat av alla års felventilation.

  6. 18 december, 2013 08:11

    Ja många gör så och det är lätt då. Det gillar jag.Julen skall inte vara en stressig högtid som det oftast är. Jag har slutat med en massa. Jag gör det viktigaste sedan njuter jag för fulla muggar.

Kommentera

