Skip to content

Fototriss/imsy

8 december, 2013

GAMMALT och/eller SLITET är temat hos Fototriss denna gång. Mina gamla endast en aning slitna tidningar passar väl bra då. Jag hittade dem i prästgårdsflygeln som renoverades när jag var liten. Troligen hade de inköpts och lästs i smyg så undangömda de var. Naturligtvis räddade jag dem från förgängligheten i en tid då allt var skräp och skulle kasseras.

Gammal tidning

Allers

Mer gammalt och slitet finns att beskåda hos Fototriss

 

 

10 kommentarer leave one →
  1. 8 december, 2013 11:04

    Härlig triss…vackra bilder som fångat det trötta och slitna…=)

    Kram Ninni

  2. 8 december, 2013 11:20

    Vad roligt med så gamla tidningar! Vilka tidsdokument!

  3. 8 december, 2013 12:24

    Dessa gamla fantastiska tidningar! Någonstans har jag en stor låda med mormors tidningar 🙂 Husmodern

  4. 8 december, 2013 13:27

    Oj så vackert !!! (jag hittade en gång sådan gammal tidning men nu vet jag inte var har jag den 😦

  5. 8 december, 2013 16:25

    Så vackra de kan vara, de gamla tidningarna!

  6. 8 december, 2013 18:03

    Synnerligen intressanta bilder från en svunnen tid du bjuder på. Tackar allra ödmjukast, bockar djupt och håller skärmmössan i hand.

  7. 9 december, 2013 00:01

    Härlig kreativ triss, kul att få se hur det såg ut i forna tiders tidningar!

  8. 9 december, 2013 00:03

    Det var gamla grejor det. Passar temat perfekt.

  9. skriveriet2 permalink
    11 december, 2013 22:20

    Intressant! Har prästgårdsflygeln renoverats före den stora renoveringen, då kyrkans vaktmästeri fyttade in för några år sedan? Det är väl knappast den renoveringen du tänker på. Fast det är klart. Mycket har väl hänt i den prästgården, när jag var ute och rände med kompisar eller flyttat hemifrån. Kul tema i alla fall.

    • 11 december, 2013 22:33

      Det var när nya loftet i rättarflygeln skulle till. Vi fick ju inte vara där men Arne och jag tog oss olovligen upp i luckan ovanför stora kitteln i tvättstugan. Det var ju enda sättet att ta sig upp dit innan trappan till loftet kom installerades.

Kommentera

