Skip to content

Vad glor du på?!

5 december, 2013

Nya fröautomaten får fåglarna att känna sig iakttagna. De ser sin egen spegelbild i lockets blanka metall. Hoppas de vänjer sig så småningom!

Talgoxe

NF Winged

11 kommentarer leave one →
  1. 5 december, 2013 23:13

    Love this cute little bird, adorable shot!

  2. 5 december, 2013 23:36

    It is fun to watch the birds feed, isn’t it?!

  3. 6 december, 2013 08:46

    Vad bra att du matar fåglarna nu behöver de hjälp att finna den.Bra fångat
    Ha en fin dag
    kram Meta

  4. 6 december, 2013 09:55

    Jag har en liknande, men ringen sitter längst ner. Den kanske är flyttbar?

    • 6 december, 2013 10:18

      Det är två ringar på: En i botten och så den där mitt på.

      • 6 december, 2013 10:19

        Jag får kika en gång till på min. Men jag har inte märkt att de speglar sig.

      • 6 december, 2013 10:27

        Kanske det låga solljuset igår gjorde att de såg sin spegelbild. Jag ska smutsa ned taket så de vågar komma.

      • 6 december, 2013 12:25

        Äh, min ser precis likadan ut. Men, som sagt, jag har inte sett att de skulle ha skyggat. Smart tanke att smutsa ner lite.

  5. 6 december, 2013 10:14

    Stackarn, men de vänjer sig säkert snabbt.

  6. 7 december, 2013 15:28

    de vänjersig säkert, annars är det ju en av deras ”eg”na som de ”trängs” med…🙂

  7. 10 december, 2013 07:27

    Det måste ju framkalla stress som i sin tur ökar pulsen och ämnesomsättningen så de måste äta ännu mer. Tillverkaren borde ha tänkt på det.

    Jag såg en fågel som en tidig vårmorgon intensivt attackerade sin spegelbild i en fönsterruta. Den höll på i timmar så länge jag kunde hålla koll på den. Jag fick ju småningom annat att göra. Men var gång jag tittade ut så såg jag samma sak. Attack, vila, attack,vila,attack,vila,attack,vila,attack,vila,attack,vila,attack,vila,attack,vila,attack,vila,attack,vila,attack,vila,attack,vila,attack,vila,attack,vila,attack,vila,attack,vila,attack,vila,attack,vila,attack,vila!
    Det tycktes aldrig ta slut och fågeln blev allt tröttare, men den gav sig icke. Rivalen skulle bort!
    Jag kunde på avståndet inte artbestämma fågeln, men det var en tätting.
    Med detta menar jag att de kanske inte vänjer sig, eller i vart fall att det kan ta tid.

    Vore bra om det går att täcka över så de inte utsätts för denna stress, de små liven. Det fixar du säkert.

    Kram!
    /Skvitt

Kommentera

